کمپین تبلیغاتی

ساخت اولین کمپین تبلیغاتی

بدون دیدگاه

چهار قدم اصلی در ساخت اولین کمپین تبلیغاتی:

کمپین های تبلیغات گوگل و رسانه های اجتماعی در چند سال اخیر به طور چشم گیری رشد کرده اند. به دلیل اهمیت کمپین تبلیغاتی آنلاین برای بازگشت سرمایه (ROI  )، کارآفرینان و مدیران تبلیغات بسیار به دنبال ساخت تبلیغاتی هستند که مطابق با شخصیت مشتری است. هر چند ساخت کمپین تبلیغاتی برای دفعه ی اول می تواند کمی سخت باشد. چگونه مخاطب خود را توصیف می کنید؟ کدام ایده ی تبلیغاتی موثر است؟ چگونه بودجه را تعیین می کنید؟ پروسه ی مورد نظر باید طور مکرر انجام شود به این معنا که دفعه ی اولی که از کمپین خود  استفاده میکنید هیچ بازده ای ندارد. با کمک گیری از چهار اقدام زیر می توانید اولین کمپین تبلیغاتی خود را بطور موثر و متفاوت سازماندهی کنید.

  1. هدف خود را مشخص کنید

در ابتدا بسیار مهم است که هدف خود را بشناسید با این کار باعث می شود که برای کمپین تبلیغاتی خود درست تصمیم گیری کنید. برای برخی از کمپانی ها، فروش، تمام فعالیت های تبلیغاتی آن ها را تحت الشعاع قرار می دهد. نتایج مورد نظر خود را که از کمپین انتظار دارید معین کنید. اگر شما دارای مجموعه ای باشید که شامل مخطبانی مشخص در لیست ایمیل ها، فیس بوک و یا گروه وبیناری شما باشند می توانید آن ها را بیشتر جذب خود کنید، به جای اینکه آن ها را مستقیما مجاب به خرید کنید.

  1. از جلوه های ویژه و تصاویر جذاب استفاده کنید

میانگین دقت و توجه هر فرد به تبلیغات گوگل و رسانه های اجتماعی هنگامی که در حال جست و جو در اینترنت هستند بسیار کم است به همین دلیل است که استفاده از حروف بزرگ و تصاویر جذاب بسیار حیاطی است. بنیان گذار Internet Marketing Nerds، “پل گتر” بر این باور است، استفاده از عکس های طبیعی و روزمره بیشتر از عکس های حرفه ای باعث تحریک کنجکاوی می شود. اگر عکس های شما بیش از حد مصنوعی به نظر برسند، مخاطب شما  فقط به دید یک تبلیغ به آن نگاه خواهد کرد. به همین دلیل است که عکس هایی که توسط افراد تاثیر گذار و چهره های اجتماعی گرفته می شود تاثیر گذاری بیشتری دارد. “جلب توجه افراد همیشه در گروی تحولات هنر است. آنچه دیروز عملی بود ممکن است امروز عملی نباشد.” به گفته ی “گتر” همیشه از استراتژی های متفاوت بهره ببرید تا استراتژی مورد نظر که نتایج مطلوب شما را ارائه می کند را پیدا کنید.

  1. تحقیق بازار با آزمون آ.ب (split testing )

پس از پخش اولین تبلیغات خود، بهترین کار اعمال آزمون آ.ب می باشد. این آزمون به شما این اجازه را می دهد که ۲ نمونه از تبلیغات خود را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام بهتر عمل کرده است. همچنین این آزمون به شما کمک می کند تا بنا به شاخص عملکرد کلیدی دریابید که کدام تبلیغ شما بیشتر از دیگری موثر واقع شده است. با توجه به نتایج این آزمون می توانید نحوه ی سرمایه گذاری در آینده را تعیین کنید. ممکن است یک تبلیغ با معیار یک شاخص مطابقت کند و تبلیغ دیگر با شاخص دیگر مطابق باشد. به همین دلیل مهم است که اهداف تبلیغاتی خود را بشناسید.

  1. به تکرار در تبلیغات برای مشتریان خود ادامه دهید

در آخر، عنصر اصلی، که مشتریان هستند را در نظر داشته باشید. اگر کمپین تبلیغاتی شما به خوبی عمل نمی کند ممکن است در هدف گیری مخاطبان خود دچار مشکل باشید. هدف گذاری هم یک هنر به حساب می آید و هم یک علم . برخی از بازاریابان استفاده از شاخص های روانشناسی را برای هدف گیری بهتر مخاطبان توصیه می کنند. این عمل گاهی فراتر از خصیصه های روانشناختی است و بیشتر به هدف گیری ارزش ها و انگیزه های مخاطبان وابسته است. این نکات برای ساخت کمپین تبلیغاتی شما بسیار موثر است، پس زمان خود را بر روی این نکات روانشناختی بگذارید و در هدف گیری مشتریان خود استفاده کنید.

تبلیغات همانند عضوی است که با تجربه و زمان قدرت پیدا می کند. با وب سایت ها و رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما بیشتر سر و کار دارند شروع کنید و تبلیغاتی پر محتوا و جزئیات با داده های موثر ایجاد کنید. حتی کوچکترین اطلاعات می تواند برای پیشرفت کسب شما سودمند باشد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.